جشن عید سعید مبعث در مركز اسلامی انگلیس برگزار شد
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا، در این جشن مبارك و خجسته كه تلاوت آیاتی از قرآن كریم آغازگر آن بود، آقایان تاجبخش و زند قطعات شعری را كه به مناسبت عید سعید مبعث و بعثت حضرت محمد مصطفی(ص) به رسالت،سروده بودند قرائت كردند و پس از آن پخش قسمتی از فیلم تاریخی ' محمد رسول الله (ص) ' و نماهنگها وسرودهای زیبایی از خوانندگان ایرانی در مدح و ثنای پیامبر اعظم (ص) ، شادی افزای این جشن و سرور شد.

در ادامه برنامه جشن خجسته عید مبعث ،حجت الاسلام والمسلمین معزی رییس مركز اسلامی انگلیس طی سخنانی جشن سالروز برانگیخته شدن پیامبر رحمت حضرت رسول اكرم به رسالت را به امام عصر (عج) و همه مسلمانان جهان وحاضرین در مجلس تبریك و تهنیت گفت و تاكید كرد: عید معبث، سالروز بزرگترین حادثه تاریخی و واقعه اسلامی و عیدی برای كل بشریت است.

وی اظهار داشت : در چنین روزی پیامبر اعظم در فضای رمز آلود غار حرا و در حالی كه در راز و نیاز به درگاه الهی و عبادت و بندگی خدا بسر می برد ، فرشته وحی بر او نازل می شود و اظهار می دارد كه به نام پروزدگار عالمیان ؛ ای محمد بخوان! و او كه خواندن نمی دانست به اراده الهی می خواند: اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِی خَلَقَ ، خَلَقَ الإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ ، اقْرَأْ وَرَبُّكَ الأَكْرَمُ ،الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ، عَلَّمَ الإِنسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ . و بزرگترین واقعه تاریخی بشریت یعنی بعثت آغاز می شود.

رییس مركز اسلامی انگلیس افزود: رسول خدا كه برای عبادت و بندگی خدا به غار حرا پناه برده بود، پس از 40 روز دوری و هجرت ، از غار حرا فرود می آید و از سوی همسرش خدیجه كبری استقبال می شود و او اولین زنی در تاریخ می شود كه به رسالت پیامبر اعتراف می نماید و به او ایمان می آورد و پس از او امیرالمومنین علی (ع) كه از كودكی در خانه پیامبر بزرگ شده بود به رسالت او گواهی می دهد و اولین مردی در تاریخ می شود كه به پیامبر ایمان می آورد و رسالت او را می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با تشریح وضعیت دوران پیش از بعثت پیامبر اعظم در سرزمین عربستان سعودی وشهرمكه، گفت: در آن روزگار در سرزمین مكه مردمانی مشرك زندگی می كردند كه نه به خدا ایمان داشتند و نه به روز معاد و به همه بدیها و عادات زشت دامن می زدند و از كشتن انسانها و حتی فرزندان خود و یا زنده به گور كردن دختران خود نیز ابایی نداشتند. تعصبات غلطی كه از نیآكان واجداد خود به ارث برده بودند؛ آنان را وادار ساخته بود تا قبیله گری و طائفه گری در میان آنان رواج یابد و از روی آوردن به حقیقت نیز گریزان باشند. و از این رو این دوران را دوران جاهلیت نامیدند چون نشانه های جهل ونادانی آنان آنچنان بود كه هم نمی دانستند و هم نمی خواستند بدانند كه نمی دانند!

رییس مركز اسلامی انگلیس افزود: پیامبر اكرم(ص) در چنین فضای جاهلیتی كه ارزشها، ضد ارزش شده بود و پرچم شیطان به جای پرچم حق برافراشته گردیده بود و مردم حیران و سرگردان در كنار بهترین خانه خدا یعنی كعبه به بت پرستی مشغول بودند و حتی از تعلیم وآموزش نیز استقبال نمی كردند، از سوی خداوند متعال به رسالت مبعوث شد، تا به زندگی انسانها معنا ببخشد و دوباره مكارم اخلاقی را به میان انسانها بازگرداند و زنجیرهای جهل و خرافه پرستی و ظلم وستم را از دست وپای مردم بازنماید و آنان را از تاریكی های نادانی بیرون آورد و به سوی نور خدا رهنما باشد و همگان را به قسط و عدالت وادارد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با تاكید بر اینكه فلسفه اصلی بعثت نبوی ؛ معرفت زایی بود، اظهار داشت: معادشناسی، انسان شناسی، جهان شناسی و دانستن هدف از خلقت آفرینش و آموختن قرآن و حكمت و معرفتهای الهی از كاركردهای اصولی بعثت است.

وی افزود: پیامبر خدا دینی را به میان مردم آورد تا آنان طعم آزادی های واقعی اجتماعی و همبستگی و وحدت میان انسانها را درك كنند و از طاغوتهایی كه آنان را به بردگی و بندگی انسانها وادار كرده بود، رهایی و نجات یابند. او دینی را آورد كه بستر ساز تمدن و فرهنگ اسلامی و برقراری عدالت اجتماعی و پویایی و پیشرفت بشر باشد. و همه اینها در نتیجه و بر اساس معرفت و آموزش علم ودانشی بود كه پیامبر همواره به مردم توصیه می نمود. پیامبر اكرم عزّت و كرامت انسانها را به آنان شناساند و به آنان آموخت تا با تعقّل و خردورزی به حیات و زندگی خود معنا ببخشند و انسانهایی متخلق به اخلاق الهی شوند.

رییس مركز اسلامی انگلیس با تاكید بر اینكه تحقق زندگی معنادار برای انسانها یعنی اینكه زندگی دو روزشان با هم یكسان نباشد و دائماً در حال مجاهدت در راه خدا و تلاش برای كسب علم و دانش و معرفتهای الهی باشند، اضافه كرد: اسلام به ما می آموزد كه در انجام كارهای خیر و تعلیم و تعلّم نه تنها از یكدیگر سبقت بگیریم بلكه باید سستی نكنیم و به آن سرعت نیز ببخشیم. وجود همه انسانها باید ثمر و بهره وری داشته باشد و از این رو است كه به زندگی خود معنا می دهند و به سعادت نایل می شوند.

'دین مبین اسلام حتی برای این زندگی دنیایی، برای كسانی كه به درستی از آن استفاده می كنند و استفاده های معنوی می برند و به خلق خدا خدمت می كنند، ارزش قائل است. چرا كه این دنیا می تواند برای مومنین كشتزار و خانه راستینی برای دنیای آخرت آنان باشد و در این دنیا، دنیای آخرت خود را بسازند.

آخرین بخش از برنامه های جشن عید مبعث، مولودی خوانی مداح اهل بیت عصمت وطهارت آقای مصلایی بود كه با قرائت اشعاری در مدح رسول گرامی اسلام به شادی وسرور پیروان حضرت محمد(ص) وآل محمد افزود.

در پایان این مراسم فرخنده حاضرین نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت حجت الاسلام والمسلمین معزی رییس مركز اسلامی انگلیس اقامه كردند.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: آسمان , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: